قالیشویی بانو

ارزان ترین و بهترین قالیشویی تهران | قالیشویی بانو

قالیشویی بانو

ارزان ترین و بهترین قالیشویی تهران | قالیشویی بانو

پرده‌های سفیدتان را در خانه به راحتی بشورید!

یکی از مشکلات همه افراد خانه دار این است که برای سفید شدن پرده ها چه کار کنند و چگونه مشکل چرک مرده پرده ها به خصوص پرده های سفید را حل کنیم؟ مطمئناً به دلیل آلودگی بسیار زیاد آب و هوا، پرده ها اولین چیزی هستند که کثیف می شوند و گرد و غبار روی آنها می نشیند. در این شرایط اقتصادی حتی فکر کردن به تغییر هر ماه پرده هایمان سخت خواهد بود. بنابراین در این مقاله سعی داریم با بررسی بهترین راه ها به شما کمک کنیم تا پرده های خود را سفید کنید.

اگر بنا به دلایلی قصد شستشوی پرده ها را در منزل ندارید و می خواهید از خدمات یک مرکز مورد اعتماد استفاده کنید، پیشنهاد می کنیم به سایت قالیشویی بانو مراجعه کنید. افراد ما با تجربه کافی در زمینه شستشوی پرده های سفید به شما کمک خواهند کرد تا دیگر نگران سلامت پرده نباشید.

آموزش سفید کردن پرده

همانطور که می دانید شستن پرده های ابریشمی کار ظریفی است و باید توسط متخصص و با مواد شوینده مناسب انجام شود. بنابراین توصیه می کنیم قبل از هر چیز نظافت پرده ها به خصوص پرده هایی که از پارچه ظریف و گران قیمت هستند را به خشکشویی ها و برخی از مراکز قالیشویی تهران بسپارید. اما اگر می خواهید خودتان این کار را انجام دهید، بهترین توصیه ما این است که دستورالعمل های زیر را دنبال کنید. در ادامه توضیح خواهیم داد که برای سفید شدن پرده ها چه کاری باید انجام دهید.

  • یک سطل پلاستیکی بزرگ را با مقدار زیادی آب سرد پر کنید. تا جایی که پرده ها بتوانند آزادانه در داخل سطل حرکت کنند.
  • سپس پرده ها را در سطل فرو کنید و بگذارید چندین ساعت در آب خیس بخورند. هر از گاهی پرده را در آب بچرخانید.
  • اگر آب داخل سطل کثیف شد، آن را عوض کنید. همینطور ادامه دهید تا آب داخل سطل با وجود پرده، بعد از چند ساعت شفاف بماند. اگر پرده ها خیلی کثیف باشند، ممکن است تا یک مدت زیادی بکشد تا خیس شوند.
  • پرده ها را از آب بیرون بیاورید و آب اضافی را از آن خارج کنید.
  • ظرف را دوباره با آب سرد پر کنید و چند قاشق غذاخوری محلول سفید کننده داخل آن بریزید. اجازه دهید پرده ها چند ساعت در این مخلوط بمانند. اگر نمی خواهید از سفید کننده استفاده کنید، فقط یک قاشق غذاخوری جوش شیرین و سرکه را به آب اضافه کنید.
  • اگر بعد از چند ساعت هنوز لکه ای روی پارچه باقی ماند، این کار را دوباره تکرار کنید.
  • پس از آبکشی، آن را داخل ماشین لباسشویی بیندازید و از شوینده ملایم و برنامه لکه شوی ماشینی برای شستشو استفاده کنید. برای از بین بردن کامل چرک پرده های سفید آن ها را یکی یکی بشویید و از حداکثر ظرفیت دستگاه استفاده نکنید.

اگر ماشین لباسشویی ندارید، می توانید این مرحله را با مواد شوینده پودری با دست و در سینک انجام دهید.

پس از اتمام مراحل شستشو، پرده ها را به سرعت از ماشین لباسشویی جدا کرده و در آفتاب خشک کنید.

مهم است که توجه داشته باشید که اگر پرده را صاف از جایی آویزان نکنید، چروک می‌شود و باید قبل از نصب اتو شود. بنابراین اگر نمی‌خواهید از اتو استفاده کنید، پرده را به صورت عمودی آویزان کنید تا خشک شود.

یکی از بهترین مراکز قالیشویی آنلاین در تهران، قالیشویی بانو است که می تواند بهترین کیفیت را با بهترین قیمت در اختیار مشتریان خود قرار دهد. لطفا با ما تماس بگیرید تا در اسرع وقت نیروهای خود را برای ارائه خدمات اعزام کنیم.

راه هایی برای سفید کردن پرده های توری و ابریشم گربه مرده

از ابتدا اصطلاح چرک مرده را به کرات تکرار می کنیم. پس منظور از چرک مرده چیست؟ چرک مرده یعنی جنس شما کثیف است و کثیفی روی آن می نشیند و خاک برای مدت طولانی روی آن باقی می ماند. بالاخره آلودگی قدیمی یا به اصطلاح چرک می میرد.

اگر پرده های شما سفید هستند و همیشه مستعد کثیف شدن هستند، باید سعی کنید به محض کثیف شدن آنها را تمیز کنید. قبل از اینکه به بافت شما نفوذ کند. با این حال، برای همه ما اتفاق افتاده است که نتوانسته ایم پرده ها را در سریع ترین زمان ممکن تمیز کنیم. در چنین شرایطی سعی کنید از روش زیر استفاده کنید:

پرده را در سطلی که به راحتی جا می شود قرار دهید و یک فنجان محلول سرکه و جوش شیرین را روی چرک مرده بریزید. پس از آن، اجازه دهید مواد شوینده و پرده به مدت نیم ساعت با هم مخلوط شوند و سپس پرده را با دقت و کامل بشویید.

تست پارچه قبل از شستن پرده های سفید

نکته ای که هنگام شستن پرده های سفید یا هر نوع پارچه دیگری باید به خاطر داشته باشید این است که آیا موادی که قصد استفاده از آن را دارید به پارچه پرده آسیب می زند یا خیر. برای پاسخ به این سوال باید کمی ماده شوینده روی پارچه تست کنید. اهمیت این موضوع زمانی بیشتر می شود که بخواهید برای اولین بار از این روش استفاده کنید. در نهایت، اگر پارچه به مواد شوینده حساس نیست، می توانید شروع به تمیز کردن پرده سفید کنید.

نکته بعدی این است که شستن پرده 100% پنبه ای در آب داغ یا قرار دادن آن در خشک کن باعث افتادگی پارچه می شود. بنابراین هنگام شستن پارچه های نخی همیشه از آب سرد استفاده کنید. و آنها را آویزان کنید تا خشک شوند.