قالیشویی بانو

ارزان ترین و بهترین قالیشویی تهران | قالیشویی بانو

قالیشویی بانو

ارزان ترین و بهترین قالیشویی تهران | قالیشویی بانو

پاک کردن شیره انگور از فرش{راه حل های کاربردی و تضمینی}

شیره انگور خوراکی مقوی و خوشمزه‌ای است که فواید زیادی برای سلامتی دارد. این خوراکی خوشمزه با تمام فواید متأسفانه به‌دلیل رنگ غلیظ لکه‌هایی سخت یا حتی دائمی به‌وجود می‌آورد، برای همین باید به‌دنبال راهکاری مناسب برای پاک‌کردن شیره انگور از فرش باشید.

در مرحله اول سعی کنید این خوراکی را با دقت مصرف کنید، اما اگر به‌هر‌دلیلی کمی از آنها برروی فرشتان ریخت، نگران نباشید، چون لکه‌ها به‌راحتی تمیزکاری می‌شوند.

اگر لکه‌های شیره انگور با استفاده از شیوه‌های خانگی پاک نشد، راه حل آخر استفاده از خدمات یک قالیشویی معتبر است. این مراکز با استفاده از تجهیزات و مواد شوینده حرفه‌ای در سریعترین زمان و بالاترین کیفیت قالی‌ها را برایتان شستشو می‌دهند.

وسایل موردنیاز برای پاک‌ کردن شیره انگور از فرش

·         قاشق

·         دستمال یا حوله کاغذی

·         آب گرم

·         شامپو فرش

·         سرکه سفید

·         اسفنج زبر یا برس قالیشویی نرم

·         تشت

·         حوله تمیز و خشک

مراحل پاک کردن شیره انگور از فرش

برای پاک‌کردن شیره انگور از فرش باید طی مراحل خاصی پیش بروید تا تمام لکه‌ها را از بین ببرید:

مرحله اول

در مرحله اول باید با استفاده از قاشق تمام مواد اضافه شیره‌ها را از روی فرشتان بردارید. در این قسمت باید مراقب باشید تا مبادا در حین جمع‌کردن مواد شیره اضافه‌ای برروی فرش بریزد یا لکه بیشتر پخش شود. شما می‌توانید برای جمع‌کردن صحیح قاشق را از لبه‌های بیرون لکه به قسمت داخل بکشید و تمام مواد را بردارید. با چندبار انجام این کار تمام مواد اضافه را بر خواهید داشت.

مرحله دوم

اکنون یک دستمال یا حوله کاغذی را برروی لکه بگذارید و تا جای ممکن مواد باقی مانده را بردارید. در حین انجام این کار نیز باید مراقب باشید تا مبادا شیره‌ها پخش‌شده و قسمت‌های بیشتری از فرش را کثیف کنند.

مرحله سوم

تشتی در زیر فرش و در محل لکه بگذارید. حالا مقداری آب برروی لکه بریزید تا مرطوب شود. در حین ریختن آب با دستمالی سفید روی شیره‌ها بکشید تا کاملاً پاک شوند. در صورتی که دستمال رنگی شد، توصیه می‌کنیم که از دستمال جدیدی استفاده کنید تا مبادا رنگ موجود در دستمال به سایر بخش‌های فرش برخورد کرده و باعث ایجاد لکه‌های جدید شود.

مرحله چهارم

در برخی موارد لکه‌ها سرسخت هستند و با آب معمولی از بین نمی‌روند. این موضوع به‌خصوص برای مواقعی که شیره‌ها نسبتاً روی قالی خشک شده‌اند نیز صدق می‌کند. در صورت بروز چنین مشکلی باید از شامپوفرش‌ها استفاده کنید. قیمت شامپوفرش نسبت به قیمت قالیشویی یا خانه بسیار پایینتر است، بنابراین این مواد را از فروشگاه‌های محصولات بهداشتی بخرید و لکه‌ها را به‌صورت تخصصی از بین ببرید.

شما باید شامپوفرش‌ها را با 3 پیمانه آب گرم و یک قاشق غذاخوری سرکه ترکیب کنید. حالا اسفنجی زبر یا یک برس قالیشویی را به این مواد آغشته کرده و برروی آلودگی‌ها بکشید. اکنون با آب‌کشی مجدد لکه متوجه می‌شوید که مقدار زیادی از آن از بین رفته است.

نکته هایی درباره آب‌کشی فرش برای پاک کردن شیره انگور

چند نکته مهم درباره آبکشی فرش برای پاک‌کردن شیره انگور وجود دارد که باید حتماً به آنها توجه داشته باشید:

·         شما باید تشت را به‌گونه‌ای زیر فرش قرار دهید و آب را نیز به‌نحوی روی لکه بریزید که بعد از تمیزکاری آب به داخل تشت هدایت شود.

·         در حین آب‌کشی حتماً لکه را با دستمال یا دست بمالید تا تمام مواد اضافه از جمله شیره‌ها، مواد شوینده و ... از داخل الیاف فرش خارج شوند.

·         بعد از آبکشی کامل توصیه می‌کنیم که حتماً یک حوله یا دستمال خشک و نرم تمیز برروی فرش بگذارید و فشار دهید. انجام این کار باعث جذب آب اضافه می‌شود.

·         فرش را در معرض باد خشک و داخل سایه قرار دهید تا به ‌مرور خشک شود.

·         چنانچه رطوبت بیشتر از 24 ساعت روی فرش باقی بماند، مشکلاتی مانند کپک یا بوی بد را به‌وجود می‌آورد، بنابراین سعی کنید در مدت زمان کوتاه‌تری فرش را خشک کنید.

 

پاک کردن شیره انگور از فرش با قالیشویی های حرفه ای

مراکز قالیشویی حرفه‌ای با استفاده از شوینده‌های مناسب الیاف فرش‌تان لکه‌ها را به گونه‌ای پاک می‌کنند تا هیچ‌گونه آسیبی به بافت فرشتان وارد نشود. این مراکز تجهیزاتی حرفه‌ای برای شستشو نیز دارند که قدرت تمیزکنندگی مواد را افزایش می‌دهند. چنانچه با استفاده از شامپوفرش و مواد مشابه در خانه لکه‌های به‌جا مانده از شیره انگور پاک نشد، بهترین راهکار مراجعه به مراکز شستشوی قالی است.

مراکز قالیشویی بر اساس نوع لکه از تجهیزات و مواد شوینده مخصوص استفاده می‌کنند. آنها فرش را در محل مناسبی خشک کرده و درست مثل روز اول تحویلتان می‌دهند؛ بنابراین نیازی به نگرانی از بابت به‌جاماندن آثار لک برروی قالی‌تان نباشید.

توصیه می‌کنیم هنوز که جای لکه‌ها خشک نشده از خدمات مراکز قالیشویی بهره‌مند شوید.چناچنه  لکه‌ها خشک شوند، دیرتر پاک شده و انرژی و زمان بیشتری برای پاک‌کردن آنها صرف شود. گاهی مواقع لکه‌ها به‌قدری خشک شده‌اند که برای همیشه برروی الیاف نقش می‌بندند که قطعاً این اتفاق آسیبی جدی به ظاهر فرشتان می‌رساند.

پاک کردن شیره انگور از فرش با ترفندهای کاربردی

با استفاده از ترفند‌های کاربردی مطرح‌شده می‌توانید قوی‌ترین لکه‌ها را از بین ببرید، منتهی برای انجام این کار نیاز به مهارت کافی دارید. چنانچه مهارت کافی در این زمینه ندارید، مراکز قالیشویی در خدمتتان هستند. البته مراحل تمیزکاری قالی از لکه‌های شیره انگور ساده بوده و طی چند ترفند راحت می‌توانید آنها را بشویید و از بین ببرید. برای دریافت راهنمایی‌های بیشتر در این زمینه پیشنهاد می‌دهیم با کارشناس‌های حرفه‌ای فعال در زمینه شستشوی فرش مشورتی داشته باشید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد